Vorige week ben ik heerlijk 3 dagen naar Ameland gegaan. Ik vertel jullie eigenlijk nooit echt meer over mijn tripjes maar dit wil ik vanaf nu wel gaan doen. In mijn zomervakantie heb ik eigenlijk de hele tijd gewerkt en had ik tussen door steeds dagjes vrij. Nu had ik echt 3 dagen achter elkaar vrij en dit kwam perfect uit. Mijn vader, stiefmoeder (haat dit woord) en broertje waren er al eerder. Ze hadden een huisje daar gehuurd voor een hele week. Hier was ook extra slaap plek dus mijn papa vroeg me of ik ook zin had om een paar dagen te komen.

Dit leek me best wel lekker. Vooral omdat ik niet echt weg was geweest. Maandag kwam ik aan op Nes. Ik ben vroeg vertrokken zodat ik ook nog wat aan deze dag had. Hier werd ik opgehaald door mijn vader en m’n bonusmama (dit vind ik beter klinken). We gingen eerst even boodschappen doen en daarna in het huisje samen lunchen. Daarna zijn we het hele eiland over gegaan en hebben we door alle dorpjes die hier waren gelopen. We zijn daarna weer terug naar het huisje gegaan en aan het eind van de middag hebben we gezwommen in het zwembad die vlakbij ons huisje was. Ik mag eigenlijk niet eens zeggen dat ik heb gezwommen want ik ben erin gegaan en meteen er weer uit. Brrr wat was dit koud zeg. Ik ben niet zo’n held hierin haha.

Dinsdag werden we rond een uurtje of 10/11 wakker. We hadden de dag ervoor al besloten dat m’n broertje en ik deze dag samen op een tandem zouden fietsen. Het was lekker weer, niet te warm maar ook niet te koud. Ik kon gelukkig m’n jurkje aan doen. We zijn eerst wezen fietsen naar Nes. Hier hebben we samen even wat gedronken bij een heel leuk tentje genaamd Van Heeckeren Grandcafé. Hier hebben we heerlijk buiten op het terras gezeten. Na het fietsen zijn we in de avond uit eten geweest met z’n allen bij een restaurant genaamd Stranders. Dit was in het dorp Buren. Het is eigenlijk een visrestaurant maar je kon er ook heerlijke andere dingen bestellen. Want voor degene die mij echt goed kennen, die weten dat ik echt geen vis lus. Maar we hebben hier wel echt heerlijk gegeten!

De volgende dag (woensdag) was het alweer tijd om naar huis te gaan. Ik hoefde gelukkig niet weer alleen op de boot want papa moest ook voor een dagje terug naar huis. We pakten om 2 uur de boot terug, dus eigenlijk hebben we hiervoor niet meer echt iets gegaan. We hebben nog heerlijk geluncht met z’n allen in het huisje en daarna heb ik mijn koffer weer ingepakt.

Het was echt heerlijk om even 3 dagen eruit te zijn, en dat gewoon in eigen land. Vooral omdat ik hiervoor best wel veel had gewerkt, was het extra fijn. Je kunt ook beelden terug kijken in weekvlog 71. Hier heb ik natuurlijk ook veel laten zien was deze mini vakantie! Klik hier om meteen naar de vlog te gaan.

Ik hoop dat jullie het weer leuk vonden om dit te lezen!